Work In Progress : Aerial Heroes

Here below are initial screenshot of the latest project of Teapot-Studio:a fast paced shoot’em up. It looks pretty much like after burner climax, however the gameplay and level design should differ a lot.

Our initial draft, after a couple of hours…
One month later: dumb-but-shootable enemies, a decent skybox, and some eye-candy items like the lens flare or the water (kudos to Riemer).

We’re still looking for talents so if you wish to join the project, feel free to tell us what you can do. In any case, more news about this project soon.

3 thoughts to “Work In Progress : Aerial Heroes”

  1. Fu#@!ng nice !

    Did you use the “moving terrain mesh” over a procedural terrain, deformed by the vertex shader ? Or is it still a static terrain mesh, for the moment ?

    Anyway, it’s beautiful, can’t wait to test 🙂

    PS: Je peux mettre le Logo Teapot sur mon projet, ou je suis considéré comme hors Teapot pour mon “beworded” en solo ?

  2. Landscape statique, mais tu m’as conforté dans l’idée de le gérer via shader (je pensais le faire, avec un doute, mais c’est aussi le 1er truc que tu m’as dit, et plus j’y pense, plus je suis sûr que c’est ce qu’il faut faire).

    Pour le teapot, avec plaisir. D’ailleurs, on pourrait se faire un espace web avec nos assets communs, histoire de donner un sens à Teapot.

  3. Pour les assets, je vais tenter de tout faire moi-même, sauf la musique. Ce seront des modèles super simples, et je vais voir si je peux pas faire bosser ma femme, elle a fait un peu de 3dsmax à une époque, et j’aime bien comment elle dessine en 2d 🙂
    Mais ouais, tout ce que je ferai/acheterai je veux bien sûr le partager, au sein de Teapot.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *